ملا آندان: حزب عدالت و توسعه از مذهب استفاده می کند

ملا یوسف آندان، عضو د.آی.ک با بیان اینکه دولت عدالت و توسعه از حساسیت های مذهبی جامعه استفاده می کند و در این راه تبلیغات می کند، گفت: آنها قرآن را سپر خود قرار داده اند.

ملا یوسف آندان، عضو کنگره دمکراتیک اسلامی (د.آی.ک) از اردوغان و حزب عدالت و توسعه به دلیل استفاده از حساسیت های مذهبی جامعه و سیاست کردن از این راه انتقاد کرد.

ملا یوسف آندان در گفتگو با ANF گفت که دین اسلام هزار سال است که مورد استفاده حاکمان و مقامات خاورمیانه و ترکیه بوده و به عنوان ابزار سیاست مورد استفاده قرار گرفته است. آندان گفت: "این تاجران دین؛ مسلمان بدون اسلام هستند، در خاورمیانه دولت ها و بازرگانان دین قرآن را سپر خود قرار داده اند. این کتاب مقدس را برای حاکمیت خود مرجع قرار نمی دهند. چطور است که آنها اینگونه دین اسلام را بکار می گیرند. جنگ راه می‌اندازند، انسانها را می‌کشند، تجارت می‌کنند و همه این‌ها را به نام دین انجام می‌دهند و به این ترتیب سعی می‌کنند جامعه را فریب دهند."

آندان به حادثه ای که کمال کیلیچداراوغلو، نامزد ریاست جمهوری ائتلاف ملل، به طور تصادفی در محلی که از آن بازدید کرده بود، بر سجاده نماز پا گذاشت، توجه کرد و گفت: "برای مسلمانان همه جا سجاده است، همچنین پاک ترین سجاده، زمین است، هر کس سجاده را ببیند، پا بر آن نمی گذارد، باور نمی کنم حتی یک بی دین هم به خاطر احترام قدم بر آن بگذارد. در عملکرد آنها هیچ مبنایی از سجاده وجود ندارد. تاجران دین چنین چیزهایی را برای خود ابزاری ساخته اند. متأسفانه مردم اطلاعات کافی در این زمینه ندارند. این هم نقطه ضعف ماست. اگر این موضوع را می دانستیم، امروز درباره آن بحث نمی کردیم."